vrijdag 26 februari 2010

Week 4 - Playability Stage


Het is vrijdag en de week zit weer op. Gelukkig heb ik nog een momentje om mijn blog te updaten.

Een kort inleiding. Ik ben Stefan Terwijn en ik loop vanaf 1 februari 2010 stage bij het multimedia bedrijf Playability in Utrecht. Ik ben hier stage gaan lopen in de vorm van de zogeheten Game Art Stagiaire. Dit heeft alles te maken met het maken van levels, het ontwerpen van karakters of het bedenken van concepten.

Het bedrijf is vooral gefocust op 2d flash games, dit is ook de voornaamste reden dat ik hier begonnen ben. Omdat ik al het nodige ervaring heb opgedaan in flash, hoop ik me hier nog verder te ontwikkelen.

Deze week was wel een productieve week ik begon met een opdracht voor de diabetes game. Dit is een game wat word uitgebracht door het diabetes fonds om op een andere manier mensen bewust te maken van diabetes. Hiervoor was een animatie nodig die voor het spelen van de game op een leuke manier uitlegd hoe diabetes werkt in het lichaam.

Omdat ik niet veel animatie heb gedaan en dit een van de dingen is die ik graag wil leren was dit dus een leuke opdracht voor mij. Na 3 dagen werken en proberen mag het resultaat er wezen al zeg ik het zelf. Ik heb tijdens dit proces veel geleerd over het opbouwen van een filmpje, ordenen van layers en keyframes en natuurlijk de verschillende tweens. Een probleem waar ik tegen aan liep is dat later de framerate van het filmpje hoger moest worden. Dit betekend dat er meer frames per seconde afgespeeld worden waardoor het filmpje veel te snel werd. Dit heb ik handig opgelost door het toevoegen van meerdere frames.

Op de momenten dat ik niks te doen had ben ik op zoek gegaan naar tutorials voor photoshop en schetsen uitgwerkt. Ik probeerde verschillende methodes uit met lijn diktes en brushes. Ook dit ging naar een beetje oefenen aardig de goede kant op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten